dinsdag 7 december 2010

Once upon a crime...

Er was eens...
De beroemde zin waarmee elk sprookje vrolijk van start gaat. Zo ging de toneelvereniging: Lust naar Kunst vrijdag 5 november ook van start met de musical: "Once Upon A Crime".


Zoals de titel al doet vermoeden begint het sprookje jammer genoeg niet zo vrolijk als men denkt. Integendeel! Enkele sprookjesfiguren doen een gruwelijke ontdekking in het bos! Bambi werd vermoord aangetroffen op de trappen van het Koninklijk Kasteel. Het hele toverbos staat in rep en roer! Vier verdachte spookjesfiguren worden ondervraagd en zo begint de zoektoecht naar de dader.

Samen met het publiek gaan de persmeute en twee heksen op zoek naar de moordenaar. Elke bezoeker kreeg een papiertje waarop ze mochten aanduiden wie ze verdachten. Zo mocht het publiek ook een gokje wagen. Wie het blaadje afgaf, maakte kans op een prijs.

Regisseur Cooke laat elk bekend figuurtje opdraven: strip- en sprookjesfiguren, zelfs de prins van de verpakking van LU-koekjes passeert de revue. Samen met een resem bekende liedjes heeft hij een wervelend en kleurrijk stuk in elkaar weten te mixen.

Voor wie?
Deze musical was zeker een aanrader voor alle leeftijden. De toneelvereniging: "Lust naar kunst" bestaat uit volwassenen en kinderen die steeds het beste van zichzelf geven. Zij brengen steeds musicals die zowel volwassenen als kinderen aanspreken. Ook voor (toekomstige) leerkrachten was dit een aanrader! Het heeft mij onder andere veel muzische inspiratie gegeven die ik in de klas kan gebruiken.

Mijn mening
In de musical werden alle klassieke sprookjes op een grappige manier door het slijk gehaald. Wat ik zeer leuk vond was dat de bezoekers de mogelijkheid hadden om actief deel te nemen in de speurtocht naar de moordenaar. Dit verhoogde de betrokkenheid. Ik ben blij dat ik deze musical heb bijgewoond want dit heeft mijn stereotiepe beeld op musicals verbroken. Deze musical bevatte een aangename mix van dans, expressie, muziek en toneel. Kortom: Dat smaakt naar meer!

Tot slot een klein applausje voor mijn twee nichtjes die het schitterend hebben gedaan!

Meer foto's vindt je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten