zondag 26 december 2010

Made with love


In mijn vrije tijd (dat is dus de grote vakantie...) hou ik me bezig met het maken van kleine juweeltjes. (oorbellen, halskettingen en ringen) Deze maak ik uit fimo. Fimo is een boetseerklei.


Hoe gaat het in zijn werk?
1. Ik teken eerst uit wat ik ga maken.
2. Ik kneed de fimo en probeer hier een figuurtje uit te maken.
3. Bij het gebruik van een andere kleur, was ik mijn handen. Anders lopen de kleuren in elkaar.
4. Ik steek het in de oven voor ongeveer 25 minuutjes op 250 graden.
5. Ik maak er oorbelletjes, ringen en kettingen van.


Als ik tijd heb, verkoop ik deze op rommelmarktjes of via internet. Misschien kan je dit ook eens uitproberen in de klas. Maar het is een dure hobby. In de klas kan je beter met klei werken. Dat is goedkoper.


Meer info vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten